Zuid frankrijk 2009

Vertrek van schiedam
Gereden km 640
Eindpunt monnerville
Overnachting Camping le bois de ka justice
Bezienswaardigheid

Om 7 uur vertrekken we uit schiedam waardoor we onderweg wel even in de spits terecht komen maar we schieten aardig op. De planning is voorbij parijs te overnachten en dan de volgende ochtend het laatste stuk te rijden.

De route is erg mooi we gaan vooral binnendoor en vermijden tol routes zo zien we onderweg ook wat meer en we hebben tenslotte de tijd.

Onderweg stoppen we een paar keer voor een bak koffie en ook tijdens de lunchen vinden we een mooi plekje om de camper even neer te zetten bandit even uit te laten.

Om half vier zetten we de camper op de camping in monnerville neer een rustige camping schoon sanitair hier besluiten we allemaal even een douche te nemen morgen staan we vrij.

De kinderen vermaken zich goed zitten op de computer of zijn met de camecube bezig zo vliegt voor hun de tijd ook voorbij.

We hebben nog even dik lol om de tent en zoals ik al dacht heeft gewoon iedereen in de camper geslapen de tent stond in 5 minuten om afbreken heeft dik een uur geduurd maar we hebben er lol om gehad dat is het belangrijkste. Na nog wat tv te hebben gekeken duiken we allemaal ons bedje in.

Datum 25-04-2009
Vertrek van monnerville
Wegnummers N60 –A20-N113
Gereden km 730
Eindpunt carcassone
Overnachting Camperplaats 5 euro bij citel
Bezienswaardigheid citel

We rijden om half negen van de camping weg na eerst nog een douche te hebben genomen en koffie te hebben gedronken besluiten we weer op weg te gaan vannacht heeft het wat geregend maar de lucht trekt nu al weer aardig open.

Onderweg zien we op de A20 net voor afslag 27 staan afslag 28 oradour mocht je hier nog niet zijn geweest moet je er zeker eens heengaan een paar jaar geleden zijn wij er geweest en nog steeds diep onder de indruk van wat er in de oorlog gebeurd is je wordt er stil van.

Wij rijden door naar het zuiden en gaan er zeker nog eens heen.

Carcassonne is zeker een aanrader de citel een plaatje en erg gezellig leuke winkeltjes met lekker dingen en veel hebbe dingetjes heerlijk om door heen te dwalen jammer van het weer regen vandaag waardoor we besluiten toch eerder verder te rijden de camperplaats ligt erg gunstig klein stukje lopen en voorzieningen toiletten en sanivoorzieningen.

Datum 26-04-2009 en 27-04-2009
Vertrek van carcassonne
Wegnummers N113
Eindpunt agde
Overnachting Camping romarins betalen met vijf man en hond voor twee nachten 55 euro
Bezienswaardigheid Een leuk visserdorp waar nog veel oude gebouwen te vinden zijn je kan boottocht maken en er is veel te bezichtigen

Van gruissan zijn we toch doorgereden weer is nog twee dagen slecht hier en vooruit zicht is in agde beter dus daar rijden we heen.

We komen op camping romarins een leuke camping en heel vriendelijke mensen je wandeld zo naar het dorp ongveer een km lopen.

Aan het water zitten wat leuke winkeltjes. Wij zwemmen wat en genieten van de zon en aan het einde van de dag gaan we nog even het dorp in waar we wat leuke dingetjes kopen en nog even wat fruit meenemen.

Datum 28-04-2009
Vertrek van agde
Eindpunt Palavas les flots
Overnachting Camperplaats bij de haven 13 euro per nacht
Bezienswaardigheid

Palavas les flots is een leuke vissersplaats met leuke winkeltjes en restaurantjes over het water gaat een kabelbaan.

We treffen het erg met het weer we zitten heel de middag lekker bij de camper en wat erg leuk is marjon,olaf en jeroen en iris zijn hier vlak bij op vakantie en zijn gezellig een bakkie komen doen was erg gezellig.

In de namiddag zijn we nog even de boulevard op gelopen was erg leuk en gezellig al lijken de winkeltjes veel op elkaar toch hebben we nog wat leuke dingetjes kunnen kopen.

We besluiten daar ook wat te eten natuurlijk mosselen wat erg lekker was waarna we rustig richting camper zijn gegaan.

Na op internet nog even het weer na gekeken te hebben besluiten we niet meer richting gruissan te gaan we gaan de andere kant op deze kant heeft wel wat en we willen van het mooie weer genieten.

In de avond overleggen we met de kinderen en besluiten de dag erna naar marjon te gaan la grande motte en daar weer een nachtje te blijven.

Datum 29-04-2009
Vertrek van Palavas les flots
Gereden km 15 km
Eindpunt La grande motte
Overnachting Camping carden
Bezienswaardigheid

Dit is een leuk dorp met een mooi strand en eeen mooie haven leuke winkeltjes en restaurantjes.

De camping netjes en vriendelijke mensen.

We zitten eerst nog even heerlijk in de zon drinken een bak koffie en wandelen dan langs de haven het centrum in pikken hier en daar een terrasje mee en genieten vooral van de zon.

we kopen nog wat leuke kleding en besluiten dan terug te gaan naar de camping en te gaan bbq

marjon komt ook nog even langs om te vragen of we zin hebben om mee te gaan naar het strand maar we bekaf hebben zo lang gelopen dat we besluiten om lekker bij de camper te blijven.

Wer maken plannen voor de volgende dag en duiken dan ons bedje in

We blijven hier maar een nacht omdat we nog zoveel willen zien maar dit is een plekje waar we vast nog een keer terug komen.

Datum 30-04-2009 en 01-05-2009
Vertrek van La grande motte
Gereden km
Eindpunt Les saintes maries de mer
Overnachting Camperplaats boulevard 8,50 en camping la brise 15,00
Bezienswaardigheid

Dit wes toch wel het toppertje van onze vakantie les saintes maries de mer hier komen we zeker terug.

Maar eerst vanaf grande la motte bezoeken we aigues mortes dit is een vestiging waar weer een hele stad achter zit leuke winkeltjes en mooie oude huizen echt een plaatje om te zien we slenteren hier door de straatjes en drinken wat waarna we terug gaan naar de camper we rijden door tot les saintes maries de mer.

En daar aangekomen blijkt het een heel leuk stadje te zijn je zit zo aan zee en het heeft heel veel natuurreservaten we kijken hier dan ook onze ogen uit de flamingo’s staan in het water wat een mooi gezicht.

Het dorp zelf erg gezellig veel restaurantjes met vis en paella waar we dan ook een avond gaan eten.

De camperplaats is prima te doen maar omdat we ook langer buiten willen blijven zitten besluiten we op de camper camping te gaan staan daar blijven we nog een nacht helaas moeten we daarna wel verder maar als we meer dagen hadden gehad waren we zeker hier nog langer gebleven.

Je kan hier ook mooie paarden ritten maken door het natuurgebied

Datum 02-05-2009
Vertrek van Les saintes maries de mer
Gereden km 49 km
Eindpunt fontvielle
Overnachting Municipal les pins
Bezienswaardigheid Chateau

Vandaag vertrekken we om half twaalf van de camping we willen nog wat boodschappen doen en vanmiddag hebben we afgesproken met guust en sjee en belinda en olaf en natuurlijk de kinderen in des baux de provence daar gaan we bbq met zijn alle.

We hebben er best zin in gezellig om hun ook nog even te treffen.

Het weer is weer prachtig en het is jammer dat wij weer rustig richting huis gaan.

De omgeving van het chateau is schitterend we blijven even staan bij de uitkijkplek maar het is te druk om hier te staan we besluiten de andere te sms en en naar een camping uit te wijken.

We komen in fontvielle teregt waar we camping municipal les pins aandoen.

We zitten heerlijk in de zon en niet veel later komen de andere ook aanrijden waarna we na wat babbelen met zijn alle aan de bbq gaan en laat in de avond duiken we ons bedje in.

Datum 03-05-2009
Vertrek van fontvielle
Wegnummers N7-
Gereden km km
Eindpunt
Overnachting macon
Bezienswaardigheid

We doen vanmorgen rustig aan drinken koffie eten een broodje en besluiten dan met zijn alle nog even naar het uitzichtpunt te gaan kijken en van daaruit gaan guust ,sjee micky verder en wij en olaf belinda en kids weer richting huis De zon schijnt al weer aardig en we balen best dat we weer richting huis moeten maar we komen

Hoe verder we rijden hoe meer het weer ook omslaat dat maakt het er niet leuker op maar we hebben heerlijke dagen gehad en dat is al heel wat en we gaan ook zeker nog een keer terug hebben toch mooie plekjes gevonden die zeker de moeite waard zijn.

In de avond krijgen we een smsje van belinda ze zijn wat verder dan macon gaan staan dus we zien hun vannavond niet meer wij besluiten er een plekje te zoeken en na een hapje eten gaan we lekker vroeg ons bedje in we willen morgen weer vroeg verder rijden.

Datum 4-5-2009
Vertrek van macon
Eindpunt La roche en ardenne
Overnachting Camperplaats
Bezienswaardigheid

Vandaag vertrekken we in de ochtend van macon we willen onderweg nog wat boodschappen doen en op tijd in la Roche aankomen .

Dat is een leuk dorpje met leuke winkeltjes en terrasjes onderweg is het erg rustig dus schieten lekker op begin van de middag komen we dan ook in la Roche aan de camperplaats is er eigenlijk niet meer maar we kunnen er nog wel staan er staan ook nog een paar andere campers en we sluiten aan.

We besluiten gelijk het dorp in te gaan belinda olaf en de kinderen zullen later ook komen maar we weten nog niet hoe laat en misschien zijn de winkeltjes nog open.

Maar helaas blijkt dat niet zo te zijn de meeste winkeltjes zijn dicht en als we wat drinken zien we olaf belinda voorbij rijden we besluiten nog wat te eten in het dorp en dan terug te gaan.

En zoals we al dachten verschijnen belinda olaf en de kinderen ook in het dorp waar we dan ook met zijn alle nog wat eten.

Daarna terug naar de camper waar we nog wat babbelen en koffie drinken.

Het is onze laatste avond we nemen alvast afscheid van allemaal wij gaan de volgende dag vroeg rijden.

Het was een heerlijk vakantie en ook heel gezellig dat je zo ver van huis ook bekende treft.