Oradour februari 2007

Februari 2007 Dag 1 Om 7:45 vertrek vanuit Schiedam richting cochem (Duitsland) 12:15 zijn we in cochem en gaan we zwemmen en een zonnebankje nemen in mosselbad een heerlijk zwembad voor klein en groot golfslagbad kinderbad bubbelbad alles wat je maar kan wensen. We rijden verder helaas is het water aan de moezel erg hoog waardoor we wat verder rijden dan de bedoeling was voor een camperplaats waar we willen overnachten. We nemen een plaats in rittenheim waar we om 16:30 de camper neerzetten. We hebben vandaag 480 km gereden Dag 2 8:00 gaan we rijden vanuit rittenheim we gaan in bourscheid (Luxemburg ) om een kasteel te bezoeken. De kinderen vinden het prachtig en we besluiten door te rijden naar vianden om daar de kabelbaan te nemen en ook daar het kasteel te bezichtigen helaas was de kabelbaan dicht en zijn we met de camper naar boven gereden. Het weer is heerlijk de dikken jassen laten we achter in de camper. Daarna rijden we naar heiderscheid om de camping fussekaul te nemen met de camping card betalen we voor twee volwassenen twee kinderen stroom en 4 douchemuntjes 20,00 euro. Je kunt ook aan de overkant staan camperplaats kosten 7,50 euro maar voor de kinderen is er veel te doen op de camping dus nemen we die en kunnen we gelijk even douchen. We hebben vandaag 194 km gereden Dag 3 Om 7:45 vertrekken we van de camping we willen richting oradour maar hoe ver we rijden is nog niet bekend we weten nooit wat we tegen komen. Uiteindelijk hebben we er een lange rijdag van gemaakt met een paar keer stoppen zodat we morgen ochtend vroeg oradour kunnen bedijken en daarna naar vrienden kunnen in perpezac la blance we overnachten op de mooie camper plaat bij oradour. We hebben vandaag 750 km gereden Dag 4 We bekijken om 9 uur eerst oradour wat een diepe indruk bij ons achterlaat vandaar uit rijden we binnen door naar perpezac la blance waar we om twee uur aan komen. Het is schitterend weer we zitten de hele dag buiten in de zon. Dag 5 Vandaag denken we dat we bij sens stoppen na eerst nog wat boodschappen te hebben gedaan we wille toch via cochem terug de kinderen willen graag nog een keer naar mosselbad en we zien dat ook wel zitten we overnachten in sens aan het water lekker rustig. We hebben vandaag 600 km gereden Dag 6 We rijden van sens naar heiderscheid lekker binnendoor zien zo leuke dorpjes stopen even bij een bakker eten wat onderweg en staan in de middag stil op de camping we besluiten ook eens aan de overkant te kijken grote supermarkt camping winkel en een mooie service plaats en staplaatsen voor campers. Binnen ook een speeltuin voor de wat kleinere kinderen en voor de wat grotere staan er vier computers. Het is dat het met zijn vieren maar 20 euro is met douchemuntjes anders kan je zeker voor die 7,50 euro op de service plaats staan. We willen hier zeker nog wel een stop doen. Jammer dat het weer vandaag wat minder is maar gelukkig is het droog. We hebben 500 km gereden Dag 6 Om half negen vertrekken we uit heiderscheid we gaan naar cochem waar we lekker gaan zwemmen en daarna gaan we op de camperplaats staan net voorbij het centrum op de parkeerplaats. Lopen het dorp in eten ergens wat en rijden dan door naar punderich daar gaan we op een camperplaats staan je staat er aan het water en voor de kinderen een speeltuin ernaast. Het zonnetje schijnt heerlijk en we zitten ook nog even buiten wat het weer te genieten. We hebben vandaag 400 km gereden, Dag 7 We staan vroeg op om naar houten te rijden daar willen we vandaag naar de beurs gaan kijken En willen er voor 12 uur zijn vannacht heeft het erg geregend maar de lucht trekt al snel open. We rijden vandaag 343 km Helaas daarna weer naar huis