Turkije zomer 2007

Zaterdag 1-7 -2006 Om 6:45 zijn we gaan rijden is nog erg stil op de weg de planning stop in nurnberg. 678 km toch nog doorgereden erg stil op de weg stoppen nu in passau en doen daar een camping aan. hebben we 901 km gereden vandaag maar het is ook zeker makkelijk te doen zo stil hebben we niet eerder meegemaakt een keer mazzel. Het is mooi weer en daarom toch maar een camping kunnen we vanavond nog even buiten zitten en even douchen allemaal en dan morgen op naar Hongarije. Zondag 2-7-2006 Vandaag zijn we om half acht weggereden van camping dreifussen We komen op tijd aan in kiskunhalas daar overnachten we op camping oasistanya. Een gezellige camping al denk je we moet ik die bosweg op met de camper maar het is de moeite waard. Kost niet veel klein zwembad maar heerlijk en gezellige mensen en vooral niet vergeten de keuken proberen is zeker de moeite waard. Maandag 3-7-2006 We blijven hier een extra dag even genieten van de zon en de vriendelijkheid normaal willen we juist geen Nederlanders om ons heen maar het gaat hier zo gemoedelijk dat het ook wel leuk is de kinderen vinden het hier ook erg leuk dus genieten maar. Dinsdag 4-7-2006 Vandaag na een extra rustdag zijn we bij oasis weggereden was erg gezellig leuke mensen ontmoet en zijn we eerst naar Tesco gegaan boodschappen voor onderweg gehaald . Bij de grens gelijk doorrijden alleen passoort controle voor het eerst kijken ze even binnen ahha meer voor lol dan echt geen auto papieren verder niks we staan vol verbazing gaat goed deze reis geen centje pijn tot nu toe fijn zo door te kunnen rijden. Het weer is mooi denk 28 gr We slapen net voor de grens naar Bulgarije perfecte stop. Bij de tankstation erg rustig en zeker veilig er loopt bewaking rond en morgen kunnen we gelijk de grens over dat is goed geregeld We horen in de nacht alleen een paar andere toeristen en vrachtwagens het terrein is goed verlicht. Woensdag 5-7-2006 We gaan om 6 uur rijden erg rustig op de weg maar zoals verwacht duurt het in Bulgarije weer even voor je er door heen ben gelukkig was het verder erg rustig weer wordt weer warmer. Even in Bulgarije de verkeerde weg maar daarna zaten we weer goed om 17.30 zitten we op de boot naar canakkale wel fijner om het op deze manier te doen

Donderdag 6-7-2006 Gisteren zijn we bij canekkale gestopt en geslapen op camping sunsan een gezellig turkse camping met helaas echt Turks sanitair maar gelukkig hebben we zelf alles verder vriendelijke mensen felicia had gelijk vriendinnen erg leuk. Ook zeker de moeite waard voor een stop ongeveer 12 euro. Eigenlijk begint nu onze vakantie de vriendelijkheid van de turkse mensen we hebben een gezellig avond met de mensen tegenover ons beetje engels Turks komen we ver. Wel lekker wat wind wat eigelijk best lekker is omdat het erg warm is. Vandaag rijden we om 10 uur weg na een Turks ontbijt zoezoek en ei en willen zoon 280 km rijden en bij bergama stoppen. Vrijdag 7-7-2006 Bergama is een topper rond 12 euro 3 euro om te wassen eten heerlijk tegen normale prijs vriendelijke mensen schoon sanitair en een mooi zwembad zeker een 8 ster waard nog nooit eerder gezien in Turkije ze zijn er dus wel. Om 9 uur gaan we rijden richting kusadasi. Het is al erg warm de wind is gaan liggen dat is wat minder. Het wordt nu wel heel erg warmmmmmmm Zaterdag 8/7-2006 We zijn vandaag in kusadasi aangekomen dit is ook een van de weinige plaatsen waar we het ook echt leuk vinden voor een paar dagen het weer is mooi we besluiten twee dagen te blijven zodat we op de dag wat kunnen zwemmen en in de avond het centrum in kunnen. Noerie werkt er nog steeds kan nu bijna alle talen erg veranderd. Verder is eigenlijk alles bij het oude gebleven we genieten van het weer en de rust. Camping yat is ook een aanrader op loopafstand van het centrum je betaald er gemiddeld 12 euro per nacht. 9-7-2006 Vandaag zijn we in mamaris aangekomen zelfde camping pukuyz je betaald er 10 euro per nacht. isan is er niet hij blijkt al in pamukkale te zijn en we besluiten op de camping te blijven de eerste dag is melissa niet zo lekker eten een hapje in de bar en de tweede dag besluiten we eten te laten bezorgen patat en salade en maak ik de stoofvlees warm de meiden zwemmen wat in de zee en ik lees en lig vooral om wat bij te tanken wat een leventje ik wou dat het altijd zo zou blijven. 11-7-2006 Vandaag willen we naar daleyan om hasan te bezoeken even gedag te zeggen en dan kijken we wat we doen. Hasan werkt nu in denizli dus helaas maar wel even zijn oom gesproken we rijden door naar kas en zullen daar een dag blijven staan kas is een oud klein gezellige dorpje zonder drukte en dwingerig een heerlijke plaats. Het is wel snikheet morgen rijden we weer verder. Als je in kas ben moet je zeker even bij de dolfijnen gaan kijken dat is heel speciaal ze doen hier therapie met de dolfijnen en denken echt om de dieren. 13-7-06 Vandaag zijn we in antalya gaan staan op camping denizle je betaald er tussen de 10 en 15 euro per nacht na eerst er voorbij te zijn gereden lag er niet zo bij dat je dacht yesss maar na even zoeken en niks anders belde we toch maar even en wat een leuke camping drie kleine zwembaden schoon sanitair en een heerlijk restaurant dat aan het meer ligt je kan daar in hutjes zitten aan de waterkant erg leuk. Het eten is zeker de moeite waard echt lekker turkse gerechten. Hier komen we komend jaar zeker weer terug. 15-7-06 We nemen afscheid en gaan richting luchthaven de kids ophalen helaas krijgen we al gauw een belletje vertraging balen. Har heeft nog geprobeerd wat te slapen maar dat ging niet echt om half vier zijn we naar terminal 2 gegaan bleek dat ze daar aankwamen wij wisten nog geen eens dat het al open was maar gelukkig zij ishan het en om vijf over half vijf in de ochtend landen ze dan eindelijk. Op naar pamukkale waar we heerlijk gaan genieten. 17-7-06

Inmiddels zijn we in pamukkale is pension Aspawa een leuk klein pension vriendelijke mensen en heerlijk eten je betaald er 12 euro per persoon per nacht inclusief ontbijt en avondmaal hier zetten we de camper onder stroom en gaan even genieten in een kamer zodat iedereen weer even de ruimte heeft en hier maken we altijd de camper schoon en laden weer dingen bij een prima stop onderweg.

Het is erg leuk iedereen weer te zien in pamukkale al durf ik nog niet veel te doen voel me soms niet er goed veel hoofdpijn en vandaag ook weer wat duizelig even aankijken maar. Verder hebben we voor het eerst een pippi feest van baterij en tjarletij 29 juli. Dat hebben we niet eerder zo dichtbij meegemaakt dus weer iets nieuws voor ons. Het weer is vandaag erg lekker gisteren te heet maar nu staat er wat wind is lekker zo. Zondag 30-7-06 De afgelopen dagen hebben we van alles gedaan zijn wezen zwemmen in aqua polak en zijn veel op visite geweest en natuurlijk vis wezen eten in de bergen. Wat erg leuk was wat het schaatsen in het nieuwe winkelcentrum weer eens iets anders. We hebben pamukkale natuurlijk weer een aantal keren bezocht ook de zonsondergang wat vaak erg mooi is van bovenaf. We zijn een paar keer naar denizli geweest daar krijgen we nooit genoeg van het blijft voor ons een heerlijke stad. We zijn om tien voor vijf in de morgen gaan rijden de kinderen vliegen vanaf antalya om half elf dus het was vroeg opstaan het feest gisteren van de jongens van Fatma was erg leuk. De de jongenlui hebben aardig wat vertraging wij rijden richting kusadasi net voor dat we er zijn krijgen we pech rechts achter lager kapot gelukkig ziet iemand het die achter ons rijd dus binnen een uurtje gemaakt. In de avond zijn we het dorp in geweest lachen har had zijn pet met haar op gedaan iedereen wou hem hebben was erg leuk. Maandag 31-7 -06 Vandaag rijden we om 8.30 weg van camping yat we willen naar cannekkale een leuk ontvangst gehad de mensen stonden er nog en een camper uit nieuwzeeland kwam informatie vragen erg leuk de mannen zijn aan de raki gegaan was gezellig. Echt de turkse gastvrijheid onze laatste stop in turkije snik snik Dinsdag 1-8-06 Vandaag gaan we van cannekale om 8.00 weg maar helaas bij de boot veel tijd verlies en dan bij de grens Bulgarije hetzelfde jammer zo 3 uur weg. We slapen weer bij onv tankstation veilig 24 uur controle wel wat herrie van auto’s maar verder goed geslapen. Adem nog gebeld is jarig vandaag eigenlijk willen we terug maar helaas we moeten naar huis. Woensdag 2-8-06 We komen vandaag aan om 1 uur bij oasis we gaan bbq hebben bij Tesco vlees gehaald jammer van het weer wat regen en bewolking we zoeken in camper naar warme kleding voelt erg koud na al dat mooie weer. Het temperatuur verschil is zo erg het lijkt wel van zomer naar winter te gaan brrrr Donderdag 3-8-06 We rijden om 9 uur weg van oasis we willen in de buurt van passau stoppen en dan nog een keer in Duitsland en dan zijn we weer thuis. We stoppen tussen linz en passau in op camping schlosen een leuke camping jammer dat het weer zo slecht is regen en koud met mooi weer is het een mooie camping zwembad en aan de Donau en een mooie route ook. Vrijdag 4-8-06 Vandaag rijden we om half acht weg van de camping we willen er wat vroeger zijn hopelijk wat mooier weer vandaag. Helaas we zijn weer thuis de reis was heerlijk maar zoals altijd veel te kort we gaan aftellen voor volgend jaar.